tirsdag 8. juni 2010

En gang må være den første

En blogg for en som ikke har mye å si kan bli festlig.

Her kommer sikkert mye rart med tiden, men dette er første innlegg, så jeg begynner rolig.

Dagene nå brukes til nedtelling til VM. Jeg gleder meg sykt. Det jeg har sett av stemningsrapporter fra Sør-Afrika virker helt fantastisk. For første gang skal verdens beste fotballspillere konkurrere på afrikans jord. Inntrykket mitt er at hele kontinentet er klar for å vise verden noe. Jeg gleder meg til sinnsyk stemning på tribunene, FK Fotball sine daglige oppdateringer og ikke minst fantastisk fotball.

Jeg kommer ikke med forhåndstips, men som anglofil håper jeg selvfølgelig på England, men håper også at et lag fra Afrika kan overraske stort. Jeg er av dem som husker Roger Milla og Kamerun sin vanvittige fotballglede fra Italia og håper at et nytt afrikansk lag kan vise det samme i år og få hele kontinentet og verden bak seg.

Jeg sier som Pondus: "Balleluja"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar